torek, 23. september 2014

ŽUPNIK

Pred nekaj leti sem diplomirala na teološki fakulteti. Pred tem sem pet let hodila na predavanje skupaj s takratimi bodočimi duhovniki. Bili smo res enkraten letnik. Razumeli smo se, skupaj hodili na izlete in različne, več dnevne semenirje. In takrat sem si vedno rekla, no pa le prihaja nov, svež duh v cerkev. Stare, zatežene duhovnike bodo zamenjali mladi in razumevajoči.
O neumnostih, ki so jih takrat te fantje počeli raje ne bom pisala. A dali so vedeti, da so svobodomisleni, napredni in v času tega stoletja.
Takrat še nisem vedela, kaj bom delala, ko bom 'velika'. Pol leta po diplomi, ko sem začela z organizacijo porok, pa sem bila vesela, da če ne drugače, bom svoje bivše sošolce, srečala na kakšni poroki.
In res. Začeli smo se srečevati na porokah. Če jih ne srečam v živo, pa poslušam različne zgodbice o župnikih na poroki. Dobre, slabe? Razočaranje. Kje so tisti sproščeni in igrivi fantje, ki so dajali vtis, da bo cerkev postala bolj prijazna in bolj dostopna. Nič od tega. Še najbolj me je pozitivno presenetil profesor, ki me je še v tistih časih 5x vrgel na izpitu.
Prvi se je pustil prepričevat, da ju bo poročil, ker gre v tistem času on vedno na dopust. Razumem, da si vsak lahko in sme privoščiti počitnice. Vendar če moraš zato dva dni kasneje odpotovati, mislim, da ne bo konec sveta.
Cvetje strogo prepovedano postaviti na oltarno mizo. Ob lepi razlagi, da je cvetje lepo pripravljeno v vazi, ki ne prepušča vode in da se na mizi ne bo poznalo nič, je vstrajal pri svojem. Aranžma je bil majhen, skromen. Pa sem si mislila, kakšen materialist. Je prt toliko pomemben ali kaj?
Zakaj se morajo v cerkvah peti le pobožne pesmi. Če smo se tam zbrali zaradi ljubezni, mislim, da bi Bog dovolil tudi kakšno drugo spodobno, slovensko pesem na to tematiko. Pevki je strogo prepovedal odpeti katero koli drugo pesem.

Ne rečem, da so vsi taki. A že teh nekaj je preveč. To je le nekaj cvetk mladih duhovnikov, ki mlade odganjajo od cerkvenih vrat, namesto da bi jih privabljali.

In kaj bi župnik, ki v cerkvi dovoli le pobožne pesmi rekel, na ta posnetek. Jaz pravim TOP!



Ni komentarjev:

Objavite komentar